چرا یاد بگیریم چگونه یک لوگو طراحی کنیم؟

ابتدا اجازه دهید به خود یادآوری کنیم که چرا طراحی لوگو بسیار مهم است. لوگو معمولاً اولین برندی است که یک مشتری بالقوه می بیند. همچنین معمولاً این قطعه است که بیشترین تأثیر را روی ما می گذارد و طولانی ترین مدت را با ما می ماند (اگر موفق باشد). یک لوگو می تواند چیزهای زیادی در مورد یک برند به ما بگوید، از جمله (گاهی) اینکه یک برند چه کاری انجام می دهد و چه چیزی را نشان می دهد. هنگامی که مصرف کنندگان با طراحی لوگو ارتباط برقرار می کنند، اغلب تمایل دارند که زمان یا پول خود را در شرکت یا محصول سرمایه گذاری کنند.

طراحی لوگو به هیچ وجه تنها عنصر در برندسازی موفق نیست، اما یکی از مواردی است که باید از همان ابتدا به درستی انجام شود، زیرا اغلب در مرکز کل استراتژی برند قرار دارد. و در حالی که اکثر طراحان می توانند یک لوگوی مناسب و معقول ایجاد کنند، برای اجرای یک طراحی لوگویی که واقعا منحصر به فرد، جذاب و به یاد ماندنی است، به ترکیب خاصی از مهارت های طراحی، تئوری خلاقانه و کاربرد ماهرانه نیاز است. برای نمونه به انتخاب ما از بهترین لوگوها نگاه کنید.

قوانین طلایی نحوه طراحی لوگو
صدها و حتی هزاران برند برای جلب توجه ما رقابت می کنند و این بدان معناست که برندها باید خود را از نظر بصری متمایز کنند. این تمایز از طریق طراحی هویت برند به دست می آید - طیفی از عناصر که با هم کار می کنند تا تصویری متمایز از برند را در ذهن ما ایجاد کنند. طراحی هویت برند می تواند شامل همه چیز باشد، از یونیفرم، گرافیک خودرو، کارت ویزیت، بسته بندی محصول، تبلیغات بیلبورد و لیوان قهوه و سایر لوازم جانبی، تا سبک عکاسی و انتخاب فونت.

وقتی به شخصی فکر می کنید که به نوعی در زندگی شما تأثیر گذاشته است، احتمالاً می توانید تصور کنید که چگونه به نظر می رسد. همین امر در مورد برندها نیز صدق می کند. و یک لوگو به عنوان چهره یک برند عمل می کند و به مردم اجازه می دهد با آن ارتباط برقرار کنند و آن را به خاطر بسپارند. بنابراین هدف از طراحی لوگو باید ایجاد چیزی باشد که افراد به راحتی بتوانند وقتی به تجربیات خود در مورد یک محصول، شرکت یا خدمات فکر می کنند، تصور کنند.

وقتی به چیزی نگاه می کنیم، ابتدا نمی خوانیم. قبل از هر چیز دیگری شکل را می بینیم، رنگ را می بینیم، و اگر این برای جلب توجه کافی باشد، می خوانیم

دیوید ایری
وقتی به چیزی نگاه می کنیم، قبل از خواندن شکل و رنگ را می بینیم. فقط در صورتی که برای جلب توجه کافی باشد، شروع به خواندن می کنیم. کار طراحان این است که جوهره یک برند را به شکل و رنگی تقطیر کنند که به احتمال زیاد ماندگار شود. طراح زیر، دیوید ایری، 10 قانون طلایی طراحی لوگو را برای کمک به شما در انجام این کار ارائه می دهد.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: